podział nieruchomości
Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości - druk do pobrania
2. Dokument stwierdzający tytuł prawny nieruchomości.
3. Wypis z rejestru /katastru/ nieruchomości.
4. Projekty podziału nieruchomości sporządzone na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną.
5. Opinię w formie postanowienia o zgodności podziału nieruchomości z planem miejscowym.
Opłaty:
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat urzędu gminy.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Dygowo w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Planowania i Rozwoju Gospodarczego - stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i gospodarki gruntami, tel.: (094) 358 41 95 do 95 lub 358 40 66.
Podstawa prawna:
1. art. 92 i nast. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 ze zm.),
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lutego 1998 r. w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości oraz sposobu sporządzania i rodzajów dokumentów wymaganych w tym postępowaniu (Dz.U. z 1998 r. Nr 25, poz.130 ze zm.).
Liczba wyświetleń: 172
Źródło informacji: Administrator
Data źródła: 2008-08-18 15:21
2023-11-03 17:36 Migracja strony